دبیر کمیته ملی المپیک گفت: پرچم دار کشورمان در مراسم المپیک از ورزشکارانی که زودتر عازم ژاپن خواهند شد، به زودی انتخاب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کیکاووس سعیدی، دبیر کمیته ملی المپیک در خصوص رونمایی از تندیس مدال آوران المپیک اظهار کرد: یکی از برنامه‌های راهبردی کمیته ملی المپیک، تجلیل و پاسداشت زحمات افتخار آفرینان المپیکی کشورمان است. امروز از تندیس ۸ ورزشکار المپیکی و یک ورزشکار پارالمپیکی رونمایی شد. ما باید  یاد همه  ورزشکارانی که در قید حیات هستند و یا از دنیا رفته اند را گرامی بداریم. ما بنا داشتیم هر ماه از ورزشکاران تقدیر کنیم، اما به خاطر همه گیری ویروس کرونا در کشور در برگزاری این مراسم وقفه ایجاد شده بود.

لباس کاروان المپیک کشورمان تیرماه آماده می شود

او درباره رونمایی از لباس ورزشکاران المپیکی و معرفی پرچم دار کشورمان در مراسم رژه المپیک بیان کرد: لباس کاروان المپیکی کشورمان انتخاب شده است و تا اوایل تیرماه لباس‌ها آماده خواهند شد. نزدیک به یک سال، پروسه طراحی لباس کاروان المپیکی طول کشید و کارشناسان این لباس را تایید کردند. هنوز هیچ تصمیم قطعی درباره پرچم دار کشورمان در مراسم رژه المپیک ۲۰۲۰ توکیو گرفته نشده است. چندین نفر مد نظر هستند، البته  همه ورزشکاران کشورمان شایستگی پرچم داری را دارند، اما به خاطر همه گیری ویروس کرونا و این که تیم‌ها فقط ۵ روز قبل از شروع مسابقات می‌توانند عازم ژاپن شوند، پرچم دار از بین ورزشکارانی که زودتر عازم مسابقات می شوند، انتخاب خواهد شد.

کمیته ملی المپیک در امور فدراسیون ها مداخله نمی کند 

سعیدی درباره اختلافات به وجود آمده در فدراسیون کاراته گفت: فدراسیون‌های ورزشی در تمامی امور اجرایی، مدیریتی و فنی از استقلال کاملی برخوردار هستند و کمیته ملی المپیک هیچ گونه مداخله ای در امور فنی فدراسیون‌ها نخواهد داشت، اما نگرانی خود را بابت نقش نظارتی  که کمیته ملی المپیک دارد  به فدراسیون کاراته اعلام کرده ایم و نشستی نیز با رئیس فدراسیون کاراته برگزار کردیم.

دبیر کمیته ملی المپیک درباره حضور احسان حدادی در مسابقات المپیک توکیو بیان کرد: ما از همه ورزشکارانی که سهمیه المپیک را کسب کرده اند، حمایت می‌کنیم. احسان حدادی دچار یک آسیب دیدگی قدیمی است و مشکلی برای حضور در مسابقات المپیک نخواهد داشت. حدادی یکی از خوشنام‌ترین و پرافتخارترین ورزشکاران کشورمان است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار